Praca wychowawczo - dydaktyczna planowana jest w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz z następujące programy:

  1. Program wychowania przedszkolnego. Świat w kolorach Wyd. PWN/KLETT- E. Kordos
  2. Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli i placówek integracyjnych- E. Gruszczyk - Kolczyńska, E. Zielińska,

W celu uatrakcyjnienia zajęć oraz poszerzenia oferty edukacyjnej nauczyciele opracowali programy własne i innowacje pedagogiczne, które są wdrażane w naszym przedszkolu:

Programy własne:

  1. Jestem przedszkolakiem  program adaptacyjny-
  2. Chcę być dobrze wychowany- S. Małecka, W. Bogucka, M. Stopa, D. Konofał
  3. Zdolny przedszkolak- W. Bogucka, S. Małecka, M. Stopa, D. Konofał
  4. Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych wyd. Person- M. Bogucka, D. Łoś
  5. Kocham dobrego Boga- ks. S. Łabendowicz
  6. Spotykamy Jezusaks. S. Łabendowicz 
  7. Gdy będę duży, to zostanę...- L. Szymańska, I. Brzeska, E. Domagała, D. Ziółek
  8. MówiMy- program logopedyczny - Z. Kozieł, M. Cichosz
Innowacje pedagogiczne:
  1. Sensoryczny świat przedszkolaka - E. Kubicz, K.Piechowicz, M.Młotkowska
  2. Moja roszina i ja - K. Brzeska, M.Ziętek, M.Lisak
  3. Unpack feelings with the Colour Monster - Odkrywamy emocje z kolorowym potwoerm - M.Prażmowska
  4.  

Projekty:

  • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Gramy zmysłami"- koordynator: B.Stachurska
  • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Bajki - Pomagajki czyli o magicznej mocy bajkoterapii"- koordynator: L.Szymańska
  • Ogólnopolski Program edukacji zdrowotnej "Czyściochowa Akademia"- koordynator: L. Szymańska, M.Ziętek
  • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zdrowo i sportowo"- koordynator: I.Brzeska
  • Ogólnopolski Program Edukacyjny "Bezpieczna placówka"- koordynator: E.Maj
  • Ogólnopolski Program Edukacyjny "Sztuka Emocji"

 

Ponadto w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciele wykorzystują elementy:

  • pedagogiki zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność),
  • metody "Dobrego startu" M. Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka),
  • zabawy muzyczno - relaksacyjne metodą K. Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samo wyrażanie się ruchem),
  • metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni),
  • techniki relaksacyjne,
  • technologii informacyjnych.