Praca wychowawczo - dydaktyczna planowana jest w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz z następujące programy:
- Program wychowania przedszkolnego. Świat w kolorach Wyd. PWN/KLETT- E. Kordos
- Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli i placówek integracyjnych- E. Gruszczyk - Kolczyńska, E. Zielińska,
W celu uatrakcyjnienia zajęć oraz poszerzenia oferty edukacyjnej nauczyciele opracowali programy własne i innowacje pedagogiczne, które są wdrażane w naszym przedszkolu:
Programy własne:
- Jestem przedszkolakiem program adaptacyjny-
- Chcę być dobrze wychowany- S. Małecka, W. Bogucka, M. Stopa, D. Konofał
- Zdolny przedszkolak- W. Bogucka, S. Małecka, M. Stopa, D. Konofał
- Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych wyd. Person- M. Bogucka, D. Łoś
- Kocham dobrego Boga- ks. S. Łabendowicz
- Spotykamy Jezusa - ks. S. Łabendowicz
- Gdy będę duży, to zostanę...- L. Szymańska, I. Brzeska, E. Domagała, D. Ziółek
- MówiMy- program logopedyczny - Z. Kozieł, M. Cichosz
Innowacje pedagogiczne:
- Sensoryczny świat przedszkolaka - E. Kubicz, K.Piechowicz, M.Młotkowska
- Moja roszina i ja - K. Brzeska, M.Ziętek, M.Lisak
- Unpack feelings with the Colour Monster - Odkrywamy emocje z kolorowym potwoerm - M.Prażmowska
Projekty:
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Gramy zmysłami"- koordynator: B.Stachurska
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Bajki - Pomagajki czyli o magicznej mocy bajkoterapii"- koordynator: L.Szymańska
- Ogólnopolski Program edukacji zdrowotnej "Czyściochowa Akademia"- koordynator: L. Szymańska, M.Ziętek
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zdrowo i sportowo"- koordynator: I.Brzeska
- Ogólnopolski Program Edukacyjny "Bezpieczna placówka"- koordynator: E.Maj
- Ogólnopolski Program Edukacyjny "Sztuka Emocji"
Ponadto w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciele wykorzystują elementy:
- pedagogiki zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność),
- metody "Dobrego startu" M. Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka),
- zabawy muzyczno - relaksacyjne metodą K. Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samo wyrażanie się ruchem),
- metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni),
- techniki relaksacyjne,
- technologii informacyjnych.