Witamy na stronie przedszkola.

Oferta programowa

Praca wychowawczo - dydaktyczna planowana jest w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz z następujące programy:

  •  Program wychowania przedszkolnego - wyd. PWN
  • Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli i placówek integracyjnych - E. Gruszczyk - Kolczyńska, E. Zielińska,
  • Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej "Akademia Aquafresh".

W celu uatrakcyjnienia zajęć oraz poszerzenia oferty edukacyjnej nauczyciele opracowali programy własne, które są wdrażane w naszym przedszkolu:

  • Program wychowawczo - profilaktyczny - L. Szymańska, T. Myślińska 

Program ma na celu  poprawę  jakości  pracy  edukacyjnej, uwzględnia potrzeby  społeczności  przedszkolnej tj. dzieci, rodziców  i środowiska  oraz  pracowników. Integruje  nauczycieli i rodziców  w  realizowaniu celów  wychowawczych, ujednolica  oddziaływania  wychowawcze, kieruje  procesy  wychowawcze  na  właściwe  tory.

  • Jestem przedszkolakiem  program adaptacyjny - T. Myślińska, B. Maj 

Programem objęte są wszystkie dzieci, które po raz pierwszy idą do przedszkola, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci 3-letnich. Główny cel programu to: stworzenie warunków organizacyjnych, wychowawczych i edukacyjnych do właściwej adaptacji dziecka w przedszkolu.

  • Zdolny przedszkolak - M. Stopa, W. Bogucka 

Głównym celem programu jest wykrywanie u dzieci ich uzdolnień i opieka nad nimi. Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań. Odkrycie talentów i mocnych stron dziecka jest wskazaniem mu drogi życiowej. Wiedza na temat swoich mocnych stron pomaga dziecku ukształtować pozytywny obraz własnej osoby, poczucia własnej wartości, zaistnieć pozytywnie w oczach innych.

  • Chcę być dobrze wychowany - T. Myślińska, M. Stopa

Program ma na celu kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się dzieci w różnych sytuacjach.

  • My dzieci mamy swoje prawaM. Młotkowska, M. Siara, S. Wołczyńska 

Zadaniem głównym programu jest wspieranie dzieci w rozumieniu własnych praw i poszanowaniu praw innych. Ponadto realizacja programu ma wyposażyć dzieci w niezbędne  umiejętności społeczne oraz w odporność emocjonalną niezbędną do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodniejszego znoszenia stresów i porażek.

  • W krainie zabawy - S. Wołczyńaka, M. Siara
Głównym celem programu jest kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej oraz umiejętności społecznych niezbędnych w budowaniu właściwych relacji interpersonalnych.
  • Polska - mój kraj M. Młotkowska, M. Siara
Program ma na celu wyposażyć dzieci w wiedzę umożliwiającą im rozumienie i interpretowanie zjawisk kulturalnych, przygotować do świadomego odbioru kultury, wzbogacać osobowość oraz rozbudzić szacunek dla narodowego dziedzictwa kulturowego, rozwinąć zainteresowania własnym regionem. Program ma na celu również kształtowanie u dzieci przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej.

Innowacje pedagogiczne:
  •   Mali przyjaciele przyrody M. Stopa, W. Bogucka

 Głównym celem innowacji jest zbliżenie dzieci do świata przyrody poprzez poznawanie go, nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, rozumienia potrzeby poszanowania przyrody.

  • W świecie muzyki - E. Sambor
  • Ruch i zabawa to super sprawa - E. Sambor
  • Dar zabawy – według koncepcji pedagogicznej Friedricha Froebla - L. Szymańska, D. Konofał, D. Poneta, A. Gorzelak
  • Rytm i słowa - mądra głowa - logorytmika w edukacji przedszkolnej - A. Pokorska.

     

Ponadto w pracy dydaktyczno - wychowawczej nauczyciele wykorzystują elementy:

  • pedagogiki zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność),
  • metody "Dobrego startu" M. Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka),
  • zabawy muzyczno - relaksacyjne metodą K. Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samo wyrażanie się ruchem),
  • metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni),
  • techniki relaksacyjne,
  • technologii informacyjnych.